Webshop in WooCommerce: tips

Samenvatting Artikel

Zo zorg je voor een beter werkende webshop in WooCommerce

Ben jij benieuwd hoe je voor een beter werkende webshop in WooCommerce zorgt en ben je op zoek naar de beste tips? WooCommerce is een van de meest gebruikte e-commerce plugins. Met WooCommerce begin je via WordPress eenvoudig je eigen webshop. Misschien heb je al een tijdje een webshop en ben je benieuwd op welke manieren je deze zoal kunt verbeteren of wil je een website laten maken. Om die reden hebben we de beste tips voor jouw WooCommerce webshop voor je op een rijtje gezet. 

Voeg een goede zoekfunctie toe

Zorg ervoor dat je webshop over een goede zoekfunctie beschikt. Zo kunnen de bezoekers van jouw webshop eenvoudiger vinden wat ze zoeken en zo ook andere artikelen vinden die aan hun zoekwensen voldoen. 

Zorg voor duidelijke informatie over leveringen

Zorg er ook voor dat duidelijk is wanneer jouw producten worden geleverd. Jouw bezoekers willen graag weten waar ze aan toe zijn als ze een bestelling bij je plaatsen. Vermeld dan ook duidelijk op je website wat de leveringstermijn is.

Voeg een cadeauverpakking optie toe

Je maakt jouw webshop een stuk klantvriendelijker door ook een optie voor een cadeauverpakking toe te voegen. Zo hoeven klanten niet zelf nog hun cadeaus in te pakken of apart cadeaupapier te kopen. Hierdoor bezorg je ze flink wat gemak.

Geef duidelijk aan of een product uitverkocht is

Geef ook duidelijk aan of je product uitverkocht is of dat er slechts een paar laatste items beschikbaar zijn. Dit kan klanten veel frustraties besparen. Ook kan laten weten dat er slechts een paar items beschikbaar zijn de klant net even wat extra aansporen om een aankoop te doen. 

Laat bezoekers zien wat anderen bestellen

Je kunt bezoekers ook laten zien wat veel wordt besteld door andere mensen. Zo kun je bijvoorbeeld een gedeelte met ‘populaire items’ maken. Dit kan klanten net even een steuntje in de rug geven om bepaalde artikelen te bestellen.

Voeg een bedankpagina toe na de bestelling

Zorg er ook voor dat je een speciale bedankpagina maakt. Door klanten persoonlijk te bedanken na het plaatsen van hun bestelling, voelen ze zich net even extra gewaardeerd.

Krijg inzicht in wat bezoekers anders willen

Zorg er ook voor dat je inzicht krijgt in de wensen van bezoekers. Misschien hebben zij speciale wensen, zodat de website voor hun nog gebruiksvriendelijker wordt. Je kunt hierachter komen door polls of enquêtes naar je klanten te verzenden en dit eventueel te koppelen aan een winactie. Je krijgt zo beter inzichtelijk wat je aan jouw website zou kunnen verbeteren.

Laat klanten een cadeautje uitkiezen bij hun bestelling

Wat ook een goed idee is, is om klanten een cadeautje te laten uitzoeken bij hun bestelling. Als ze weten dat ze de keuze hebben uit enkele items van een specifieke waarde, dan kan dit hen ook net weer even wat meer aansporen om een aankoop te doen. Een merk dat dit bijvoorbeeld heel goed doet is Paula’s Choice.

Wist jij al dat je jouw webshop in WooCommerce met deze punten kunt verbeteren? Ga meteen aan de slag!

Recente blog Artikelen
SEO voor dummies: tips om hoger in Google te komen
Heb jij een eigen website en ben je op zoek naar tips om hoger in Google te komen? Online marketing is perfect als je
Wat is earned en wat is owned media?
Ben jij benieuwd wat earned en owned media is? In de marketing onderscheiden we earned en owned media van elkaar.